söndag 10 mars 2013

Årspremiär

Nu i helgen gjorde jag årets första försök med Tenkara-fiske. Isen ligger fortfarande tjock på sjön, men i åarna där det är lite fart i strömmarna kan man se vattnet. Solen sken men det var ett par minusgrader ute. En fördel med det var att linan blev lite mer lättkastad eftersom man fick isdroppar på den samtidigt som man inte frös om händerna eftersom solen värmde lite grann.
Lite öppet vatten fanns det.
Jag var ute i ungefär 1 timma och jag måste erkänna att det var ganska skönt att åter få komma in i värmen efteråt. Jag använde mitt Esoteric-spö, Sunline-lina och en guldhuvud-nymf. Och inget napp, ingenting. Men det var skönt att ha årsdebuten avklarad. Några stämningsbilder måste jag bjuda på. Notera gärna överhängen - de var en extra krydda när jag fiskade.




1 kommentar:

  1. Lyllo dig! Här är det fortfarande långt kvar till premiär. ..

    SvaraRadera