söndag 24 mars 2013

Fler bilder än fisk

Ännu en söndag, ännu en fisketur, ännu ingen fisk.
Vintern har svårt att släppa greppet om strömmarna i min närhet. När jag idag återbesökte min fiskeplats för 14 dagar sedan var det om möjligt ännu mindre fritt rinnande vatten den här gången.
Det är inte alltid lätt att komma åt vattnet.
Jag började att fiska uppströms parkeringsplatsen. Då vattnet var väldigt lågt använde jag en torrfluga. Det fanns förvisso inte en enda flygande insekt i närheten men nöjet att kunna se flugan följa med i alla virvlar gjorde att jag ändå körde med den. 

Strömmen hade en "ishylla" som jag kunde balansera på.
 Nedströms parkeringsplatsen blir vattnet också mycket djupare. På sommaren är vattnet alldeles för stillarinnande för mig, men idag var det lite fart i det. När jag gick neråt fortsatte jag med torrflugan, men när jag vände och gick upp igen så knöt jag på ett guldhuvud och provade med det.
Den bästa platsen bakom stenen var istäckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar