måndag 20 oktober 2014

Snart vinter

Hösten är en nedgångens tid för mig och mitt Tenkara-fiske. Inte för att jag slutar fiska, men inspirationen att skriva på bloggen avtar. I mångt och mycket handlar det också om att detta inte är tänkt som en blogg för mitt fiskande, utan för att berätta om Tenkara.
Det som jag inte har skrivit om är först ytterligare en tripp till Bydalen där brorsan plockade två storöringar (inte med Tenkara) och jag själv konstaterade att storöringen fortfarande är mycket starkare än riggen på mitt Tenkaraspö. De två första hoppen var bara roliga, men när den beslöt sig för att simma bort från mig så tog den både fluga och tafs med sig. Däremot klarade tafsen en riktigt fin Harr på 40 centimeter utan problem.
Jag har också träffat legendaren Johan Klingberg för första gången. Det var riktigt inspirerande att få nya impulser och idéer från honom. Han kom till vår förening och hade en fiskedag med oss och visade och pratade om "flymfer". Det är med den lektionen i bakhuvudet jag nu gör mig redo för en tur upp till Dalarna på jakt efter Harr och kanske Bäckröding. Tyvärr är väl inte väderprognosen den bästa med mycket regn. både just nu och hela veckan framåt. Till nästa vecka lär det väl knappast ha sjunkit undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar