lördag 26 juli 2014

Wakata-spöt lever igen

Det var ett tag sedan som jag fick en reservdel till mitt Wakata-spö. Men det har tagit tid att få det testat. Nu har det i alla fall skett.
Jag fick en ny sektion 4 till mitt spö. De tre toppsektionerna har jag reservdelar till, som jag aldrig har behövt använda. Till alla senare spön har jag skippat att förköpa reservdelar. Men på den gamla goda tiden, när man fick leta för att hitta ett spö och man bara kunde beställa från USA, då kändes det viktigt.
Det var bara en liten utläggning, Wakataspöt kändes som vanligt. Jag fick 6 abborrar, ca 10-15 centimeter, så små att de inte utsatte spöt för just några påfrestningar alls. Men kasten gick bra. Och Klinkhammerflugor med lysgula paraplyer syns väldigt bra i svagt ljus och mörk vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar