onsdag 16 januari 2013

En lovande nyhet

Jag hittade en, vad det verkar, suveränt praktiskt väska att ha när man ska ut och fiska.
Kolla in länken: Tenkara-väska.
Jag skulle dock vilja ha några ändringar på den för att den ska passa mig perfekt.
* Jag vill att tuben på ryggen har plats för två-tre spön. Eftersom längden på spöt måste anpassas efter förhållandet där jag fiskar; strömmens bredd och växtligheten runtomkring den, så vill jag kunna byta spö ibland. När man har gästfiskare med sig kan jag då bära med och låna ut ett av mina spön.
* Väskan för håven är inget jag känner att jag behöver. Jag klarar mig gott utan den.
* Jag skulle vilja ha en liten, men väldigt säker, extraficka/väska nånstans där jag kan förvara topp-pluggen till spöt.

Det är helt OK med plats för vattenflaskan eftersom den flaska som visas på bilden ser ut att vara likadan som den flaska jag lyckades lägga beslag på vid julklapps-spelet nu i Julas.

Om det är någon kvar där ute som läser min blogg och som känner till någon liknande produkt som passar mig bättre får ni mer än gärna höra av er. Det kanske till och med är någon som kan tänka sig att tillverka den?

När jag ändå är så kommersiell så kan jag passa på att visa en till grej som verkar spännande. Förhoppningsvis kan de användas i Vadarkängor; Vattentäta strumpor. Jag har sett att de saluförs i Sverige, det är bara att googla på dem ifall det är någon som är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar