fredag 20 april 2012

En vanlig dag på jobbet

Det var längesedan det blev någon fisketur, mycket beroende på resor i jobbet. Tyvärr kommer det att dröja ett tag till innan jag får blöta någon fluga igen. Jag har i alla fall lagt en beställning på Esoteric Tackle's Hi-Vis lina. Ser fram emot att den ska komma så att jag äntligen får testa den lina som har blivit lite av Tenkaras motsvarighet till Chadwick's 477-garn för Killer bug-älskarna. Linan har nämligen slutat tillverkas, det som säljs är diverse restlager.
Jag tycker också att alla ska åka på Tenkara-träffen i juni. Jag hoppas kunna åka dit, om så bara över en dag. Tyvärr är det inte min favorit-helg och en tur till Öje är en väldigt lång dagsresa. Men det vore så roligt att kunna åka dit.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Var inne och tittade på linan,och vad är nu detta med linvikter? Har försökt att läsa mig till detta men inte lyckats.Har du någon aning om man tex skall köpa ett spö, 13 fot och 6:4 aktion,vad linan torde väga?
    Hoppas du har bättre koll än jag.
    Mvh
    Patrik

    SvaraRadera
  2. Hej Patrik
    Jag har själv ett 13 fots 6:4 spö och till det har jag beställt en 3 och en 4-lina. Vikt är en gammal benämning som anspelar på hur mycket en viss mängd lina vägde, nu för tiden pratar vi istället om diameter, och längre ner på sidan visar han vilka diametrar det handlar om. ;-)
    Om du inte hinner få tag i Hi-vis-linan så fungerar i alla fall mitt spö bra ihop med en tvinnad 3*0.10-lina, ca 3 meter lång + tafs. Vet du vilket spö du vill köpa så kolla om Chris på TenkaraBum har recenserat det.
    /Stefan

    SvaraRadera